הצעצוע החדש של סיירת מטכ"ל

חדש ביחידה המובחרת ביותר בצה"ל: טכנולוגיה חדשנית מאפשרת ללוחמים לקבל צילומי לווין, לתקשר ביניהם, להתכונן לפריצה לתוך מבנה ולשדר את מיקומם לחפ"ק - הכל באמצעות מחשב כף יד מתוחכם למדי. ביחידות המובחרות האחרות כבר רבים על הגאדג'ט המהפכני

ניר דבורי | | פורסם 09:00

חלומו של כל חייל: טכנולוגיה חדשה ומתוחכמת של סיירת מטכ"ל מאפשרת לכוחות הפועלים בשטח לקבל תמונה מהאוויר של זירת האירוע, להציג את מרחב הלחימה בתלת-מימד והכל - בכף היד.

דמיינו מקרה בו מחבלים משתלטים על בניין ובו בני ערובה. לרוב באירועים מסוג זה, תכנון הפריצה וההשתלטות על המבנה מורכבים ומסובכים. הטכנולוגיה החדשנית הזו מאפשרת לחיילים מבחוץ להכין את עצמם בצורה הטובה ביותר לביצוע המשימה - בתוך המבנה.

תצלומי לווין ותקשורת בין הלוחמים - בכף היד

זהו הגאדג'ט החדש של הסיירת המובחרת, מערכת חדשה המאפשרת ללוחמים לקבל תצלומי מזל"ט, צילומי לווין ומפות. דרך המערכת יוכלו החיילים לתקשר אחד עם השני ללא דיבור, הכל בעזרת מחשב כף היד המשוכלל.

"אני יכול לראות בזמן אמת את מיקום הכוחות על המסך", מסביר היום גיא, חבר בצוות הפיתוח של מערכת "נס-קונטרול". החיילים נושאים מצלמות במהלך הפעולה, וכך ניתן לעקוב אחרי תנועת הכוחות ולבחור אם ומתי לאשר את הפתיחה באש.

המערכת הזאת פועלת כבר ברחבי העולם, כשבזכות התקשורת הלווינית ניתן ליצור קשר עם המפקדה הממוקמת הרחק מהבית. עכשיו יחידות נוספות בצה"ל ינסו לשים את ידיהן על הטכנולוגיה החדשה ויוצאת הדופן הזו, שתאפשר להן לשפר גם את ביצועיהן.